Ar naudinga registruoti bendrovės logotipą?

Įmonės logotipas / prekės ženklas yra svarbus, tačiau sunkiai apčiuopiamas turtas. Todėl dažnai verslininkai diskutuoja ar prekės ženklo registravimas yra būtinybė, o gal tiesiog neracionali užgaida? Juk tai nėra privaloma. Tad pasvarstykime visus už ir prieš.

Logotipo vertė nenuginčijama

Logotipas arba prekės ženklas (kuris beje mano galva yra nevykęs brendo vertinys, visiškai iškreipiantis sąvokos esmę) siejamas su viena kompanija ir jos gaminama produkcija arba teikiamomis paslaugomis. Dažnai klientai net nematydami įmonės pavadinimo logotipą susieja su bendrovės nešama vizija. Taigi, prekės ženklo registravimas pirmiausiai padeda apsisaugoti nuo įvairaus plauko nekūrybingų plagiato, kurie mėgsta pasisavinti kitų idėjas. Tai reiškia, kad prekės ženklo registravimas padės apsaugoti nuo kitų ir klientų akyse atlikti tiesioginę savo funkciją ir išskirti Jus iš konkurentų minios.

Ribojimai

Vis dėlto visos lazdos turi du galus. Taip yra ir su logotipo registravimus. Juk prekės ženklo registravimas galioja tik Lietuvoje. Tad užsienyje įsteigtos bendrovės gali laisvai naudotis Jūsų logotipu.

Antra vertus, turi įtaką prekinio zenklo registravimas kaina. Nors logotipo registravimas kaina nedidelė, tačiau tai mokama procedūra, o registracija galioja terminuotai, t.y. dešimt metų.

Dar vienas iš dažnai pamirštamų niuansų yra nicos klasifikacijos klasės ir prekės ženklų įstatymas. Taigi, prekinio zenklo registravimas europos sajungoje galioja žodžiams, raidinei išraiškai. Tuo tarpu jeigu Jūsų logotipas yra erdvinių figūrų ir spalvinių simbolių visuma, ji nebus patentuojama. Taigi, prekinio ženklo patentavimas nėra visagalis. Jis turi daug išlygų.

Ir vis dėlto…

Ir vis dėlto alternatyvos nevilioja. Juk kiek kainuoja registruoti prekes zenkla jis kainuoja mažiau nei apsauga nuo konkurentų arba piktavalių ketinančių uždirbti iš Jūsų įmonės reputacijos. Pavyzdžių daug ir toli ieškoti nereikia. Jeigu tokie pavyzdžiai kaip google ir gogle neatėjo į galvą, tai tik todėl, kad kaip greitai atsiranda jie viešojoje erdvėje, taip greitai ir dingsta. Tuo tarpu, prekes zenklu registras turi sąrašus visų logotipų (taip pat vizualiai panašių), į kuriuos niekas apart jų savininkų pretenduoti negali. Tad vienareikšmis atsakymas – tai naudinga procedūra.